Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, 1999 yılında kurulmuş olan Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin temel bölümlerinden biridir. Eğitim Bilimleri Bölümü'nün genel amacı, eğitim-öğretimin kalitesini yükseltmeye yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek; Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında istihdam edilecek elamanları yetiştirmek; eğitim uzmanları ve öğretim elemanları yetiştirmek ve öğretmenlik meslek derslerinin yürütülmesini sağlamaktır. Eğitim Bilimleri Bölümü, bütün eğitim fakültelerinde olduğu gibi, şemsiye bir bölüm işlevi görmekte olup öğretmen yetiştiren fakülte ve enstitülerin (Eğitim, Sosyal ve Fen) programlarında yer alan “öğretmenlik meslek bilgisi” ile ilgili dersleri yürütmekte ve koordine etmektedir. Bu çerçevede, Eğitim Bilimleri Bölümünün amaçları; eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alanında araştırmalar yapmak; lisans ve lisansüstü programlarla ilk ve orta öğretim düzeylerinde görev yapacak öğretmenleri yetiştirmek; ilköğretim ve ortaöğretim okulları ile diğer eğitim kurumlarındaki yönetici ve öğretmenler için hizmet içi eğitim programları uygulamak ve eğitim uygulamalarına danışmanlık yapmaktır.
-
Eğitimde Ölçme Değerlendirme Anabilim Dalı
- Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı
- Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı
- Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
- Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı
- Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı (Afyon Kocatepe Üniversitesi ile ortak program)
- Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans
- Eğitim Yönetimi, Teftişi, Ekonomisi ve Planlaması Tezli Yüksek Lisans Programı
- Eğitim Yönetimi ve Teftişi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Vizyon
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümünün vizyonu, eğitim bilimleri alanında yetiştirdiği öğrencilerin ve ürettiği bilimsel çalışmaların niteliğiyle örnek gösterilen bir bölüm olmaktır.
Misyon
-
Eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitim programları ve öğretim, eğitim yönetimi ve denetimi, rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanlarında uzmanlar yetiştirmek.
-
Eğitim bilimleri alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar yapmak ve etkinlikler düzenlemek.
-
Ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim-öğretim alanında karşılaşılan sorunları tartışmak ve bu sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirmek.
-
Meslek etiğine sahip, sorumluluk bilinci gelişmiş ve eleştirel düşünebilen uzmanlar ve öğretmenler yetiştirmek.
-
Nitelikli öğretmenler yetiştirilmesinde etkin rol oynamak.
-
Akademik etiğe uygun davranmak
-
İnsan odaklılık
-
Demokratik yönetim anlayışı
-
Liyakat
-
Adalet ve güven
-
Mesleki adanmışlık
-
Çevreye duyarlılık