Birim Kalite Temel Çalışmaları
T.C. KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
KALİTE TEMEL ÇALIŞMALARI
Kütahya, 2022
- KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ HAKKINDA
A.1. TARİHÇE, MEVCUT DURUM VE ORGANİZASYON ŞEMASI
12.03.1999 tarih ve 99/12628 sayılı kanun ile kurulmuş olan Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2003-2004 eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci kabul etmeye başlamıştır. Fakültemiz, 2004-2005 eğitim-öğretim yılından itibaren Evliya Çelebi yerleşkesinde bulunan hizmet binasında eğitim-öğretime devam etmektedir.
Fakültemizde dersler yarıyıl esasına göre yürütülmektedir. Bölümlerde mecburi derslerin yanı sıra, öğrencinin ilgi ve yeteneğine yönelik seçmeli dersler de bulunmaktadır. 2021-2022 öğretim yılında, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde kayıtlı 1745 öğrenci bulunmaktadır.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde, 11 Profesör, 21 Doçent, 21 Dr. Öğr. Üyesi, 3 Öğretim Görevlisi, 6 Araştırma Görevlisi Dr., 8 Araştırma Görevlisinden (Fakültemiz elemanı ve diğer üniversitelere öğretim elemanı olarak yetiştirilmek üzere görevlendirilmiş araştırma görevlileri) oluşan zengin bir öğretim elemanı kadrosu görev yapmaktadır.
Fakültemiz mevcut bölüm ve anabilim dalları 15.06.2016 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu Toplantısında alınan karar doğrultusunda yapılandırılmış olup, yeni oluşturulan Bölüm ve Anabilim Dalları aşağıda belirtilmiştir. Fakültede 5 bölüm içerisinde 22 farklı anabilim dalı bulunmaktadı
A.2. MİSYON VE VİZYON
Misyonumuz;
-Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, laik, demokratik, ufku geniş, kendisini çok yönlü geliştirmiş, eleştirel düşünce ve iletişim becerileri gelişmiş çağdaş öğretmenler yetiştirmek,
-Demokratik değerlerin geliştirildiği, öğrenci merkezli ve yeni teknolojilerin kullanıldığı eğitim ortamları düzenlemek,
-Eğitim-öğretimde etkililiği ve verimliliği sağlamayı ve eğitim sorunlarına çözümler üretmektir.
Vizyonumuz;
Çağdaş eğitim ortamları sağlayarak, bireysel ve toplumsal açıdan gelişmelere çok yönlü kaynaklık eden, ulusal ve uluslararası arenada bilimsel, teknolojik ve sanatsal etkinliklerde ön plana çıkan, yaptığı araştırmalarla eğitsel sorunlara çözüm üreten ve toplum kalkınmasının dinamiğini oluşturacak çağdaş öğretmenler yetiştiren iddialı bir Fakülte olmaktadır.
A.3. STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER
Amaç 1: Eğitim-Öğretim Hizmetinin NiteliğininArtırılması
- Eğitim-öğretimde kalitenin yükseltilmesi için bölümlerde uygulanmakta olan programların ve yöntemlerin geliştirilmesi,
- Eğitim öğretim için yapılan mekânların (derslikler ve laboratuvarlar) teknolojik olarak iyileştirerek, çağdaş eğitim-öğretim araçları ile donatılması,
- Öğretim üyesi ve öğrenci değişim programlarının uygulanması,
- Fakültemiz Bölümlerine nitelikli öğretim elemanları kazandırılması ve mevcut öğretim elemanlarının niteliğinin geliştirilmesi.
Amaç 2: Öğrenci Gelişiminin Desteklenmesi
- Öğrencilerin akademik gelişimi için bağımsız çalışma ortamları, laboratuvar ve bilgisayar olanaklarının kullanıma sunulması,
- Öğrencilerin kişisel ve sosyal gelişmelerini ve iş yaşamına hazırlanmalarını destekleyecek eğitim, uygulama programları geliştirilmesi, uygulanması ve uygulamanın izlenmesi,
- Bilimsel açıdan donanımlı hale getirilen öğrencilerin; öğrenim gördükleri ve yaşadıkları kentte topluma ve ülkelerine hizmet bilinciyle yetiştirilmesi,
- 21. Yüzyıl yaşam becerilerine ve öğretmen yeterliklerine sahip mezunlar yetiştirilmesi,
- Öğrenci-öğretim elemanı iletişiminin ve etkileşiminin sosyal, kültürel ve bilimsel etkinlikler yoluyla artırılması,
- Öğrencilerin ders dışı faaliyetlere (seminerler, gösterimler, konserler, öğrenci topluluklarının sunum ve uygulamaları, vb.) katılımının bölümler düzeyinde özendirilmesi ve ders programlarının öğrencilerin etkinlikler için zaman bulabileceği şekilde düzenlenmesi,
- Öğrenci kulüplerinin etkili çalışabilmeleri için destek mekanizmalarının geliştirilmesi.
Amaç 3: Çalışan Personelin Memnuniyetinin Artırılması
- Akademik ve idari personelin fakültenin yönetimine ait alınacak kararlara katılımının artırılması,
- Akademik ve idari personelin mesleki gelişimlerinin desteklenmesi,
- Akademik personelin bilimsel ve toplumsal çalışmalarda desteklenmesi,
- İdari personelin yapmakta olduğu işin gerektirdiği yetkinliklere sahip olması ve teknolojik gelişmelere ve iş ortamındaki değişikliklere uyum sağlaması için hizmet-içi eğitim programlarının düzenli olarak yapılması,
- Fakülte çalışanları arasındaki ilişkilerin geliştirilmesi için sosyal ve kültürel faaliyetlerin yapılması,
A.4. TEMEL DEĞERLERİMİZ VE KALİTE POLİTİKAMIZ
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından benimsenen temel değerler ve kalite politikaları şunlardır:
Temel Değerlerimiz
- Araştırma-Geliştirme çalışmalarına önem vermek
- Ahlaki değerlere bağlılık
- Fedakârlık
- Yeniliklere açık olmak
- Çevreye duyarlı olmak
- Topluma karşı sorumlu olmak
- Uluslararasılaşmak
Kalite Politikalarımız
- Uygulamalı Eğitim Politikası
- Tüm birimlerde müfredatın uygulama ağırlıklı güncellenmesi
- Paydaşların katılımıyla eğitimin sürekli iyileştirilmesi
- Laboratuvar, bilişim ve teknolojik olanakların sürekli geliştirilmesi
- Girişimcilik Politikası
- İstihdam odaklı girişimcilik derslerinin müfredatta yaygınlaştırılması
- Girişimcilik becerilerini geliştirici faaliyetlerin desteklenmesi
- Yabancı Dil Politikası
- Yabancı dil becerilerini geliştirecek uygulamaların arttırılması
- Mesleki yabancı dilin birimlerde yaygınlaştırılması
- Teknoloji ve Bilişim Politikası
- İstihdam odaklı teknoloji ve bilişim yetkinliklerinin geliştirilmesi
- Yaşam Boyu Öğrenme Politikası
- Sürekli öğrenme alışkanlığını kazandıracak uygulamaların desteklenmesi
- Toplum ihtiyaçlarına yönelik eğitim olanaklarının sunulması
- Eğitim ve Çevre Dostu Kampüs Politikası
- Eğitim kalitesini arttıran fiziki alt yapının korunması ve geliştirilmesi
- Mevcut yeşil kampüs anlayışının sürdürülmesi
- GreenMetric kriterlerini sağlamaya yönelik girişimlerin başlatılması
- Sosyal Üniversite Politikası
- Sosyopark uygulamasında katılımcı olunması
- Toplum bilincini geliştirecek etkinliklerin arttırılması
- Şehir-Üniversite etkileşimini arttıracak uygulamaların geliştirilmesi
A.5. SLOGANIMIZ
“BİLİME VE TOPLUMA DEĞER KATAN EĞİTİM FAKÜLTESİ”
Eğitim Fakültesi olarak bilimsel çalışmalar ve toplumsal fayda için özgün, çağdaş ve değerli yöntemler, çalışmalar, uygulamalar ve ürünlerin geliştirilmesi önceliğimizdir. Bu kapsamda öğrencilerimiz olan öğretmen adaylarının yetiştirilmesi ve öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sağlayan uygulamaların yürütülmesi için uzman akademisyen kadromuzla ulusal ve uluslararası alanda çalışmalar yürütmekteyiz.
Öğretmen yetiştirmeye, eğitim bilimleri çalışmalarına ve toplumsal uygulamalara fakültemiz amaç ve hedefleri doğrultusunda değer katacağız.
- KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ KALİTE KOMİSYONU
B.1. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Komisyonunun Amacı
Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği kapsamında Üniversitemiz bünyesinde kurulan Kalite Komisyonunun amacı, Üniversitemiz stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin değerlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi ile ilgili Üniversitemizin iç ve dış kalite güvence sistemini kurarak, kurumsal göstergeleri tespit etmek ve bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmektir.
B.2. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kalite Komisyonu Organizasyon Şeması
B.3. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Birim Kalite Komisyonu Üyeleri, Birim Kalite Danışma Kurulu Üyeleri, Birim Kalite Komisyonu Alt Çalışma Grubu Üyeleri
|
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ KALİTE KOMİSYONU ÜYELERİ |
||||||
|
SIRA NO |
ÜNVAN |
AD-SOYAD |
GÖREVİ |
KALİTE KOMİSYONUNDAKİ GÖREVİ |
||
|
1 |
Prof. Dr. |
İrfan TERZİ |
Dekan |
Başkan |
||
|
2 |
Dr. Öğr. Üyesi |
Furkan DEMİR |
Dekan Yardımcısı |
ÜYE |
||
|
3 |
Dr. Öğr. Üyesi |
Mehmet ÖZDOĞRU |
Dekan Yardımcısı |
ÜYE |
||
|
4 |
Fakülte Sekreteri |
Mine SEVİM |
Fakülte Sekreteri |
ÜYE (Raportör) |
||
|
5 |
Prof. Dr. |
Baykal BİÇER |
Öğr.Üyesi |
ÜYE |
||
|
6 |
Prof. Dr. |
Turgut KARAKÖSE |
Öğr.Üyesi |
ÜYE |
||
|
7 |
Prof. Dr. |
Ekrem AKÇİÇEK |
Öğr.Üyesi |
ÜYE |
||
|
8 |
Doç. Dr. |
Mustafa ULU |
Öğr. Üyesi |
ÜYE |
||
|
9 |
Öğrenci |
Gülsen ÖZDEMİR |
Öğr. Temsilcisi |
ÜYE |
||
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ KALİTE DANIŞMA KURULU ÜYELERİ |
|
||||||
Adı Soyadı |
Kurumu |
|
|||||
Prof. Dr. İrfan TERZİ (Kurul Başkanı) |
Dekan |
|
|||||
Dr. Öğr. Üye. Furkan DEMİR |
Dekan Yardımcısı |
|
|||||
Dr. Öğr. Üye. Mehmet ÖZDOĞRU |
Dekan Yardımcısı |
|
|||||
Mine SEVİM |
Fakülte Sekreteri |
|
|||||
Mustafa TOPUZ |
MEM Şube Müdürü |
|
|||||
Tamer SANCAK |
Hediye Güral Anaokulu Müdürü V. |
|
|||||
Öğr. İdris IŞIKLI |
Cahit Zarifoğlu İlkokulu Müdürü |
|
|||||
Öğr. Engin AYKAÇ |
Atatürk Ortaokulu Müdürü |
|
|||||
Öğr. Ahmet İREN |
Aysel- Selahattin Erkasap Sosyal Bilimler Lisesi Müdürü |
|
|||||
İhsan TUNÇOĞLU |
Kütahya Sosyal Yardım ve Kültür Vakfı Başkanı |
|
|||||
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ KALİTE KOMİSYONU ALT ÇALIŞMA GRUPLARI |
|
LİDERLİK, YÖNETİM VE KALİTE GRUBU |
Prof. Dr. M. Sait GÖKALP Doç. Dr. Ali Faruk YAYLACI Dr. Öğretim Üyesi Evrim EROL Dr. Öğretim Üyesi Tijen TÜLÜBAŞ Doç. Dr. Yusuf ZORLU Doç. Dr. Mustafa ULU Dr. Öğretim Üyesi Sibel IŞIK MERCAN Arş. Grv. Dr. Mustafa ÇELİK Arş. Grv. Dr. Buket DEDEOĞLU ORHUN Arş. Grv. Dr. Hasan YAPICI Arş. Grv. Mustafa BAKIR Arş. Grv. H. Berna TÜRE Arş. Grv. Tuğba AYDEMİR |
EĞİTİM VE ÖĞRETİM GRUBU |
Prof. Dr. Ekrem AKÇİÇEK Doç. Dr. Fatma ATEŞ Dr. Öğretim Üyesi Recep Serkan ARIK Dr. Öğretim Üyesi Seçil YEMEN KARPUZCU Dr. Öğretim Üyesi Arcan TIĞRAK Arş. Grv. Dr. Samet DEMİR Arş. Grv.Dr. Sevinç DEMİR Arş. Grv. Dr. İlknur GÜLŞEN TURGUT Arş. Grv.Dr. Handan KILIÇ ŞAHİN Arş. Grv. Mustafa KÖSE Arş. Grv. Gamze İNCİ |
ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME GRUBU |
Prof. Dr. Hüseyin ÇAVDAR Dr. Öğretim Üyesi Ü. Ziya SAVCI Dr. Öğretim Üyesi Mehmet ÖZDOĞRU Arş. Grv. Çağlin AKILLIOĞLU Arş. Grv. A.Faruk KAYMAK |
TOPLUMSAL KATKI GRUBU |
Prof. Dr. Aytunga OĞUZ Doç. Dr. A. Derya ESKİMEN Dr. Öğretim Üyesi Murat BARTAN Arş. Grv. Enis Harun BAŞER
|
- POLİTİKA BELGELERİ VE KALİTE POLİTİKASININ DUYURULMASI
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi kalite politika belgesi, eğitim ve öğretim politika belgesi, araştırma-geliştirme politika belgesi ve toplumsal katkı strateji ve politika belgesini hazırlamış olup, internet sitesi vasıtasıyla paydaşların bilgisine sunmuştur. Ayrıca, tüm akademik ve idari personel tarafından benimsenmesini sağlamaya çalışmaktadır.
C.1. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Politika Belgesi
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ KALİTE POLİTİKA BELGESİ
Araştırma-Geliştirme çalışmalarına önem vermek, ahlaki değerlere bağlılık, fedakârlık, yeniliklere açık olmak, çevreye duyarlı olmak, topluma karşı sorumlu olmak, uluslararasılaşmak temel değerlerinden ödün vermeksizin,
stratejik amaçlarına ulaşmaya çalışan Kütahya Dumlupınar Üniversitesi kalite politikası;
kalite yönetim sistemi oluşturarak, işlerliğini ve sürdürülebilirliğini sağlamaktır. |
C.2. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim ve Öğretim Politika Belgesi
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM POLİTİKA BELGESİ
“Çağdaş eğitim ortamları sağlayarak, bireysel ve toplumsal açıdan gelişmelere çok yönlü kaynaklık eden, ulusal ve uluslararası arenada bilimsel, teknolojik ve sanatsal etkinliklerde ön plana çıkan, yaptığı araştırmalarla eğitsel sorunlara çözüm üreten ve toplum kalkınmasının dinamiğini oluşturacak çağdaş öğretmenler yetiştiren fakülte” vizyonunu benimseyen, eğitim-öğretim niteliğinin artırılması, öğrenci niteliğinin geliştirilmesi, çalışan memnuniyetinin artırılması stratejik amaçları doğrultusunda faaliyetlerini planlayan, yürüten ve denetleyen Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi, eğitim-öğretim politikası kapsamında;
amaçlarını benimsemiştir. |
C.3. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Araştırma-Geliştirme Politika Belgesi
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA GELİŞTİRME POLİTİKA BELGESİ “Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, laik, demokratik, ufku geniş, kendisini çok yönlü geliştirmiş, eleştirel düşünce ve iletişim becerileri gelişmiş çağdaş öğretmenler yetiştirmek; Demokratik değerlerin geliştirildiği, öğrenci merkezli ve yeni teknolojilerin kullanıldığı eğitim ortamları düzenlemek; Eğitim-öğretimde etkililiği ve verimliliği sağlamayı ve eğitim sorunlarına çözümler üretmek” misyonunu benimseyen, araştırma-geliştirme çalışmalarına önem vermek ve yeniliklere açık olmak temel değerleri doğrultusunda faaliyetlerini planlayan, yürüten ve denetleyen Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi,
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi bu araştırma hedefleri ve stratejileri doğrultusunda, araştırma-geliştirme politikası kapsamında;
amaçlarını benimsemiştir. |
C.4. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Toplumsal Katkı Politika Belgesi
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TOPLUMSAL KATKI STRATEJİ ve POLİTİKA BELGESİ
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi varoluş amacına uygun olarak kültürel, sosyal faaliyetler ve araştırma-geliştirme faaliyetleri ile yerel ve ulusal açıdan toplumsal kalkınmaya katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda fakültemizin toplumsal katkı strateji ve politika belgesi;
için teşvik ve yardımda bulunmaktadır. |
- PAYDAŞ KATILIMI
2019 yılında anabilim dalı bazında kurulan kalite komisyonu, iç ve dış paydaşların katılımıyla mevcut durumun analiz edildiği ve birimimiz vizyon ve misyonuyla uyumlu politikalar belirlemek için çeşitli girişimleri başlatmayı planlamaktadır. Ayrıca üniversite bünyesinde kurulan “Dumlupınar Üniversitesi Kalite Komisyonun” çalışmaları özenle takip edilmektedir (http://kalite.dpu.edu.tr/). Üniversite bünyesinde gerçekleştirilen “Dış Paydaş Memnuniyet ve Beklenti Analizi” sonuçları incelenerek durum değerlendirmesi yapılmıştır.
http://birimler.dpu.edu.tr/app/views/panel/ckfinder/userfiles/136/files/D_s_Paydas_Mem__Anlz.pdf .
Üniversitemiz bünyesinde öğrenci, öğretim üyesi ya da idari personel fark etmeksizin görüş, öneri ve şikâyetlerini rahatlıkla iletebildikleri bir platform bulunmaktadır (http://www.dpu.edu.tr/index/sayfa/105/gorus-oneri-sikayet). Ancak bu platformun fakülte bünyesinde olmaması ve sonuçlarının değerlendirilememesi nedeniyle, Fakültemizce ayrı bir çalışma yapılması planlanmaktadır. Yapılan çalışmalar sonraki aşamalarda personel ve öğrencilerle paylaşılarak daha işler hale getirilebilir. Ayrıca aynı çalışma dış paydaşların katılımını sağlamak için de uygulanabilir. Eğitim Fakültesi olarak dış paydaşlarla zaman zaman (İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Diyanet, Emniyet ve çeşitli STK’lar) karşılıklı çalışmalar yürütülmektedir.
Fakültemizin dış paydaşlarının başında Kütahya İl MEM bulunmaktadır. MEM ile özellikle öğretmenlik Uygulaması I-II derslerinin koordinasyonu amacıyla ortak toplantılar düzenlenmekte olup, MEM’e bağlı çeşitli proje ve etkinliklerde de (konferans, öğretmen eğitimi, veri madenciliği, vb.) fakültemiz personeli görev almaktadır.